Wedstrijdverslag: Nieuweschans 1 – WEO 1 (3 – 1)

UITSTEKENDE START NIEUWESCHANS 1 AAN DE TWEEDE SEIZOENSHELFT

Nieuweschans begon uitstekend aan de tweede seizoenhelft door de overwinning op WEO, de nummer drie op de ranglijst. Ondanks een aantal mutaties, waaronder de doelman speelde Nieuweschans een prima wedstrijd. Vanaf het beginsignaal nam Nieuweschans het initiatief. Davey uitstekend spelend aan de linkerkant, haalde de achterlijn in de 9e minuut, zijn voorzet werd ingekopt door Yannick maar de keeper van WEO kon met een uitstekende redding voorkomen dat Nieuweschans op voorsprong kwam. WEO probeerde met lange ballen hun spitsen te bereiken, maar Nieuweschans had in verdedigend opzicht de zaken op orde. In de 35e minuut kwam Nieuweschans verdiend op voorsprong. Een hoekschop van Davey werd door de attente Kymani bij de eerste paal ingetikt. 1-0. WEO kreeg in de 36e minuut de eerste mogelijkheid, maar Elvis liet met subliem voetenwerk zien dat keepen niet helemaal vreemd voor hem is. Geheel onverwacht kwam WEO in de 41e minuut op gelijke hoogte. Een hoge bal voor de goal werd ingekopt voor de uitkomende Elvis. Een inschattingsfoutje. 1-1. Vijf minuten later was het weer raak voor Nieuweschans. Yannick ronde een pass van Davey voortreffelijk af. 2-1.

Ook in de tweede helft was Nieuweschans de bovenliggende partij. In de 54e minuut kreeg Arjan een goede mogelijkheid om te scoren maar hij kon net niet voldoende kracht tegen de bal zetten. In de 58e minuut speelde Davey zijn directe tegenstander opnieuw uit en zijn voorzet werd wederom door Yannick afgerond. 3-1. Zoals gezegd was Nieuweschans de bovenliggende partij en kreeg nog voldoende mogelijkheden om de score uit te bouwen. In de 75e minuut maakte de zestienjarige Sven Glazenburg zijn debuut. Hij deed dit uitstekend. Was goed aan de bal en dreigend in aanvallend opzicht. Nieuweschans kon de wedstrijd simpel uitspelen. Met een prima middenveld dicteerde Nieuweschans het spel en Davey was de assistent-koning omdat hij bij alle goals betrokken was.

Door Dick Wiebrants