Wedstrijdverslag: sv Drieborg 1 – v.v. Nieuweschans 1 (2 – 2)

2-2 EEN TERECHTE EINDSTAND VOOR BEIDE TEAMS

Drieborg was in de laatste wedstrijd van de KNVB bekerronde de tegenstander van Nieuweschans. Nieuweschans begon met weinig overtuiging aan de wedstrijd. Veelvuldig balverlies en verkeerde keuzes domineerde het spel van Nieuweschans. Het was dan ook niet verrassend dat Drieborg de betere mogelijkheden kreeg en in de 16e minuut op een 1-0 voorsprong kwam. Nieuweschans bleef aanmodderen en goed keeperswerk voorkwam dat Drieborg de tweede treffer aantekende.Even voor de rust kwam Nieuweschans op gelijke hoogte door goed storend werk van Stefan. Stefan speelde Memeth aan die zijn directe tegenstander net buiten de zestien uitspeelde en met een laag en hard schot de gelijkmaker binnenschoot. 1-1. Gezien het spelbeeld niet helemaal verdiend maar een belangrijke treffer net even voor de rust.

Na de pauze toonde Nieuweschans meer overtuiging en kreeg meer grip op het spel. Er kwamen kansen en het was de ingevallen Daly die Nieuweschans met een prachtige treffer op voorsprong schoot. 1-2. Nieuweschans kreeg kansen om de score verder uit te bouwen maar was niet efficiënt genoeg in de afronding. Even voor het eindsignaal verdedigde Nieuweschans knullig uit, veroorzaakte hierdoor een onnodige vrije trap voor Drieborg. De vrije trap werd benut door Drieborg waardoor de eindstand 2-2 werd. Samenvattend een slechte eerste helft, met een betere tweede helft. De 2-2 eind stand kun je dan ook als een terechte uitslag voor beide teams zien.

Door Dick Wiebrants