Wedstrijdverslag: v.v. Froombosch – v.v. Nieuweschans 1 (3 – 6)

EEN MEER DAN VERDIENDE OVERWINNING OP FROOMBOSCH

Na maanden van corona onzekerheden was het eindelijk zover. De eerste competitiewedstrijd tegen Froombosch werd in winst omgezet. Nieuweschans zette Froombosch vanaf het beginsignaal onder druk en het was al snel duidelijk dat Nieuweschans in alle opzichten de bovenliggende partij was. Kymany knalde op de paal en Tommy kwam oog in oog met de keeper van Froombosch. In de 18e minuut werd een mooie aanval voortreffelijk afgerond door Kymani. 0-1. Nieuweschans speelde bij vlagen prima, maar was niet altijd efficiënt in de afronding. Memeth liet een geweldige 1 op 1 kans met de keeper van Froombosch liggen en verzuimde om de tweede treffer binnen te schieten. Froombosch kwam nauwelijks in balbezit, maar door miscommunicatie werd de stand compleet tegen de verhouding in gelijk getrokken in de 35e minuut. 1-1. Nieuweschans bleef kansen creëren en Memeth schoot Nieuweschans even voor de thee naar een 1-2 voorsprong.

Na de thee kreeg Froombosch een mogelijkheid, maar Nieuweschans pakte wederom het initiatief en kreeg volop kansen. In een tijdsbestek van een kwartiertje liep Nieuweschans uit naar een 1-5 voorsprong. Halverwege de tweede helft werd de wedstrijd een halfuur stilgelegd ivm een ernstige schouderblessure bij een speler van Froombosch Dit deed Nieuweschans niet goed. Door een matige veld bezetting pop dat moment wist Froombosch tot hun eigen verbazing twee keer te scoren en plotseling was het 3-5. Nieuweschans werd wakker en Yannick schoot Nieuweschans definitief naar een 3-6 overwinning. Een meer dan verdiende overwinning tegen een zeer defensief ingestelde tegenstander en bij vlagen goed voetbal.

Door Dick Wiebants
Foto’s Ella Dammer