• Dit evenement is voorbij.

OPENING: Camping Holland-Poort ‘Westerveld’

19 juni 2021 @ 13:30 - 15:00

BURGEMEESTER SIKKEMA OPENT OP 19 JUNI HET 100-JARIGE VV NIEUWESCHANS MET GEMODERDISEERDE CAMPING EN ALLE NIEUWE SANITAIRE VOORZIENINGEN VOOR DE VOETBALCLUB
‘Ongekend’ noemt voorzitter Dick Smook van VV Nieuweschans het dat het gelukt is dat met meer dan 2500 vrijwilligers-uren de club weer een totaal nieuwe douche en kleedruimtes heeft gekregen. Ook de naastgelegen camping Holland Poort is helemaal aangepakt, met nieuwe elektriciteitspunten op de kampeerplekken inclusief verlichting, twee nieuwe trekkershutten, een heel goede wifi verbinding en kamperplaatsen, met een stortput voor de chemische toiletten inclusief een spoelpunt. Ook heeft de camping nieuwe sanitaire voorzieningen gekregen, inclusief een toilet voor mensen met een handicap. Tot slot kon ook een nieuwe receptie niet ontbreken. En dit alles op het punt dat de vereniging 100 jaar bestaat. Normaal gesproken zou er een groot feest georganiseerd worden, maar dit is verplaatst naar volgend jaar.
Nu dit alles gerealiseerd is en de club het voor de wind gaat, heeft het bestuur besloten om het 100 jarig bestaan op 19 juni op een bescheiden schaal te vieren met een opening om 13:00 uur door burgemeester Cora-Yfke Sikkema.
Voor Schanskers en belangstellenden is vanaf 13:30 tot 15:00 uur de mogelijkheid om alles te bekijken, met inachtneming van de coronaregels. Er zal worden gezorgd voor een hapje en drankje.
Voorzitter Dick Smook is blij dat het nu allemaal klaar is. Zoveel ‘doedagen’, waar elke keer zo’n 20 vrijwilligers op af zijn gekomen en dat is toch heel bijzonder voor een relatief kleine club. Al sinds zijn 7e is Dick lid van de club, dus nu 41 jaar en is na het plotselinge overlijden van Erik in oktober 2017 gekozen tot voorzitter. “Wij zijn blij hoe de club er op dit moment voor staat. Als je alleen al kijkt naar de samenwerking met SJO Kroonpolder, hoe de jeugd zijn weg vindt in deze sport, tussen Drieborg en Bad Nieuweschans. Met Elvis Hedžić als trainer, die een grote verbindende factor is, ook met spelers van buitenaf, zodat wij met het eerste elftal een goede mix hebben van spelers uit het dorp en met jongens buiten onze regio. Dit bevalt heel erg goed. Ook met de komst van nieuwe spelers zien wij met vertrouwen de competitie tegemoet. Het tweede elftal, kan meer als een vriendenteam worden gezien. Allemaal spelers afkomstig uit het eerste team spelen heel verdienstelijk en hebben een heel hechte band. Dan hebben wij nog het 35+ team en ook nog een heel fanatiek damesteam, dat op dinsdag- en donderdagavond traint. Het blijft op zich wel heel bijzonder dat de huidige bestuursleden dagelijks bestuur, allemaal zonen zijn van voormalige bestuursleden en ereleden van de club. Wij zeggen dan ook wel eens dat onze vaders heel trots zijn hoe de VV Nieuweschans nu functioneert”, aldus Dick Smook.

Datum:
19 juni 2021