Afsluitdag 2024 en Zeskamp groot succes!

Beste leden, sponsors, vrijwilligers en mede gebruikers van het sportcomplex.

Afgelopen zaterdag, 15 juni 2024, was het dan alweer de laatste dag van het huidige voetbalseizoen op ons sportpark ‘De Lange Akkers’. We hebben deze dag gezamenlijk ingevuld met alle leden, sponsoren, vrijwilligers en ook camping gasten. De met nieuwe vrijwilligers ingevulde Activiteiten commissie is al een maand of twee geleden begonnen met de voorbereidingen voor deze dag en ondanks het weer was de zeskamp met bbq een succes te noemen.

De dag begon om 10:00 uur met een zeskamp met 6 verschillende spellen voor de jeugdleden van v.v. Nieuweschans, hun meegebrachte vriendjes en vriendinnetjes en ook andere jeugd die langs kwam op het sportpark. Zo werd er door zes teams gestreden voor de 1e, 2e en 3e plaats. De spellen die het snelst volbracht moesten worden waren: strandbal lopen, krat lopen, ei lopen, hoepel spel, flessen voetbal en waar iedereen het meest naar uitkeek de stormbaan. Tussen de buien door werden deze spellen met veel plezier doorlopen door de kinderen, waarna ze nog lang hangen bleven op de stormbaan. Aan het eind van alles werden de kinderen nog getrakteerd op een broodje knakworst en chips die de kinderen weer een beetje opwarmde na een koude, maar leuke, ochtend vol plezier.

In de middag was het tijd voor de senioren vanaf 14:00 uur. Waar eerst vier teams mee zouden doen waren er door ziekte en miscommunicatie iets minder mensen dan gepland gekomen. Ter plekke werd besloten om dan maar met 2 grotere groepen mee te doen, om zo ook sneller aan het feest te kunnen beginnen. Waar de organisatie de spellen ook nog aangepast heeft door wel dezelfde spellen te doen, maar met obstakels er tussen te zetten en de regels wat aan te scherpen konden ook de senioren van start. Net als de jeugd hadden ook de twee teams van de senioren het nodige plezier, tussen de buien door. Tijdens de regen werd er vaak een pauze ‘ingelast’ om even weer bij te tanken, waardoor de concentratie steeds iets minder scherp werd. Uiteindelijk waren ook de senioren bij de stormbaan aan beland, waar de nodige glijpartijen gebeurde. Ook al met al voor hun een geslaagde middag.

Na afloop van de zeskamp was het dan tijd voor een BBQ met verloting. Door de BBQ bus gebrachte BBQ pakket met verschillende soorten lekkere vlees, salades, stokbrood en sauzen was klaargezet en met DJ Kevin achter de draaiknoppen kon het feest beginnen en door tot in de late uurtjes, om zo het afgelopen seizoen nog even te bespreken. Ook werd er tussendoor een verloting gedaan en door sponsoren gesponsorde prijzen in ontvangst genomen door verschillende gelukkigen! Nogmaals bedankt voor het sponsoren: Coop Bert Stuut, Thermen Bad Nieuweschans, Café Reiderland, Viskiosk, Kapsalon Frea en Hypotheca. Ook stond ook het EK voetbal aan op de televisiescherm en werd hier ook de meningen meningen over gegeven deze avond. Al met al een geslaagde afsluiting van het seizoen 2023-2024 voor v.v. Nieuweschans!