Coronamaatregelen heropeningsplan overzicht

Als ze cijfers rond het coronavirus zich in de goede richting blijven ontwikkelen, zet het kabinet per woensdag 19 mei de tweede stap in het heropeningsplan, inclusief versoepelingen voor de binnen- en buitensport. We zijn blij dat er hiermee een stapje de goede richting op wordt gezet.

Algemene regels:

• Voetballers vanaf 27 jaar mogen vanaf 19 mei buiten weer in groepsverband voetballen. Op anderhalve meter en in een maximale groepsgrootte van dertig personen.
  • Binnensportlocaties mogen weer open.

Opening terras en kantine
De terras op het sportpark mag vanaf 19 mei weer open, tussen 06:00 en 20:00 uur. Hiervoor gelden dezelfde regels als op andere buitenterrassen, zoals: maximaal vijftig personen per terras en maximaal twee personen aan tafel op anderhalve meter afstand, tenzij het om mensen uit hetzelfde huishouden gaat. Ook geldt er een verplichte reservering van zitplaatsen vooraf.

Verruiming maatregelen senioren
De afgelopen tijd heeft de groep voetballers vanaf 27 jaar in kleine groepjes van maximaal 4 personen op het trainingsveld gestaan. Vanaf 19 mei is trainen in grotere groepen weer mogelijk, al zijn daar nog steeds voorwaarden aan verbonden. Zo mogen groepen uit maximaal 30 personen bestaan en moeten voetballers onderling 1,5 meter afstand bewaren.

Jongeren tot en met 26 jaar mochten, en mogen, gezamenlijk trainen en onderlinge wedstrijdjes spelen zonder 1,5 meter afstand te houden.

KNVB Regiocup jeugd
De KNVB Regiocup voor de jeugd organiseren gaat lastig worden. Maar ons voetbalhart blijft kloppen, daarom zal dit nog niet definitief geannuleerd worden.

Volgende week neemt de KNVB hierover een definitief besluiten en wordt de club geïnformeerd.

Ontwikkelingen
De ontwikkelingen omtrent de verspreiding van het coronavirus in Nederland volgen elkaar in hoog tempo op. Indien de situatie daarom vraagt, zal v.v. Nieuweschans hierop uiteraard anticiperen.

Voor meer informatie en veelgestelde vragen over het coronavirus en voetbal, zie de website van de KNVB.

Overige nieuwsberichten omtrent corona
15 oktober: Nieuwe conronamaatregelen: komende weken geen amateurwedstrijden + kleedkamers dicht
1 oktober: Sportpark verboden toegang
21 juni: Ouders mogen weer langs de lijn + opening kantine