Amateurconvenant: tickets voor wedstrijd FC Groningen – FC Twente

Er wordt weer gevoetbald in Nederland! Blije gezichten op het sportpark, goals die met teamgenoten worden gevierd, de strijd die samen wordt geleverd voor je club en de drie punten. Het is de strijd die we graag zien, want daardoor kunnen we die andere strijd – om verenigingen in de benen te houden vanwege de coronapandemie – hopelijk achter ons laten.

Ook bij FC Groningen lijkt het voetbalseizoen telkens weer een stapje dichterbij normaal te komen. Vanaf volgende week zaterdag (25 september) mogen Eredivisie-stadions weer volledig worden gevuld en wij kijken heel erg uit naar een uitverkocht Euroborg. Bijvoorbeeld tijdens de eerste mogelijkheid in de kraker tegen FC Twente op vrijdag 1 oktober, 20.00 uur. Een prachtig vooruitzicht en dit willen wij graag vieren met de leden van de clubs aangesloten bij het Amateurconvenant.

Ook jullie leden zien wij graag bij deze wedstrijd. Zij kunnen voor 10 euro per stuk kaarten kopen via: tickets.fcgroningen.nl/initiative/Amateurconventant. Wij waarderen het als jullie deze link delen met de leden. Ze kunnen vervolgens eenvoudig zelf kaarten bestellen zodat uw vereniging hier geen werk van heeft. Aanmelden kan tot en met uiterlijk vrijdag 24 september.

Nog even terugkomend op de eerder genoemde strijd. In een veel te lange periode waarin de coronapandemie wreed om zich heen sloeg, hebben we veel clubliefde gemerkt. Bij onze achterban van FC Groningen en zeker ook bij leden van clubs aangesloten bij ons Amateurconvenant.

FC Groningen vond het haar taak om samen met Clubplan Nederland daar waar mogelijk haar convenantverenigingen te ondersteunen. Een flink aantal verenigingen heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheden die zijn geboden door mee te doen aan de acties Een rondje voor de club en de Sponsorloop. In totaal is er meer dan 110.000 euro opgehaald voor de deelnemende clubs. Onze dank is groot voor een ieder die zich op wat voor manier ook heeft ingezet voor zijn of haar club in de periode waarin verenigingen, zowel sportief als financieel, zwaar werden getroffen. We kijken uit naar een mooi voetbaljaar waarin we via het Amateurconvenant FC Groningen diverse mooie acties blijven uitzetten bij onze partnerverenigingen.