GEZOCHT: (Jeugd)Scheidsrechters

Voetbalvereniging Nieuweschans is opzoek naar nieuwe mensen als (jeugd)scheidsrechters. Dit betreft vrijwilligersfuncties.

Nut & Noodzaak
In Nederland dreigt een ernstig tekort aan scheidsrechters op zowel club- als landelijk (KNVB) niveau. Het probleem is dusdanig dat het spelplezier op beide niveaus in gevaar komt. De verenging is voor aanwas van nieuwe scheidsrechters afhankelijk van hun leden en aanhang. De KNVB is op haar beurt weer afhankelijk van de scheidsrechters van deze verenigingen. Tijd om elkaar te helpen, want alleen zo komt de doorstroming weer op gang en houden we het spelplezier in stand.

Campagne: collega’s gezocht! (m/v)
Zonder scheidsrechters geen voetbal en geen fairplay op de voetbalvelden. De rol van de scheidsrechter in het veld is enorm belangrijk als het gaat om spelplezier, het toepassen van de regels en voorkomen en oplossen van conflicten. Daarom lanceren de KNVB en ARAG samen de wervingscampagne ‘Collega’s gezocht (m/v)’ om meer scheidsrechters actief te krijgen op de voetbalvelden.

Meld je aan!
ARAG organiseer samen met de KNVB op woensdagavond 29 september de Dag van de FairPlay. Een vakinhoudelijke avond voor scheidsrechters en iedereen die meer wil weten over het scheidsrechtersvak! Presentatrice Hélene Hendriks gaat in een online talkshow aan de hand van diverse thema’s in gesprek met topscheidsrechters en experts. Meld je nu gratis aan!

Wil jij de club helpen met deze vrijwilligersfunctie? Of wil je meer informatie? Neem dan contact op met:
Raymond Koetje (jeugdscheidsrechters coördinator)

Michel Topelen (secretaris v.v. Nieuweschans)
06-15207602