Wedstrijdverslag: Meeden 1 – Nieuweschans 1 (2 – 3)

NIEUWESCHANS MAAKT COLLECTIEF GEZIEN EEN IJZERSTERKE INDRUK TEGEN MEEDEN

Na de eclatante overwinning vorige week op nummer 3 Weo was Meeden vandaag de tegenstander. Meeden een lastige en goede tegenstander begon overtuigend aan de wedstrijd. In de 9e minuut werd een voorzet vanaf de linkerkant uitstekend afgerond door de spits van Meeden. 1-0. Nieuweschans zoekend naar de juiste keuzes en oplossingen probeerde meer grip op het spel te krijgen, maar het was Meeden die in deze fase vooral gevaarlijk was in de counter. In de 17e minuut kwam Meeden op 2-0. Een schot werd in eerste instantie weggewerkt door de keeper van Nieuweschans maar wederom was de spits van Meeden er als de kippen bij om de afvallende bal tegen de touwen te werken. Ondanks de achterstand kreeg Nieuweschans meer grip op het spel. Meeden werd meer en meer naar achteren gedrongen en er kwamen mogelijkheden. Een geweldige poeier van Steffan werd uitstekend gepakt door de keeper van Meeden en de voorzetten vanaf links door Davey voor de goal waren gevaarlijk. Elvis knalde ook een aantal keren vanaf afstand, maar zijn vizier stond nog niet op scherp. Duidelijk was in ieder geval dat de wedstrijd nog niet was gespeeld ondanks de twee nul achterstand in de rust.

Vanaf het beginsignaal in de tweede helft trok Nieuweschans de wedstrijd naar zich toe. Met goed en technisch verzorgd spel domineerde Nieuweschans. In de 46e minuut was er de eerste kans na een combinatie tussen Davey en Arjan om de aansluittreffer te maken. Drie minuten later was het raak. Yannick onze spits knalde op de paal en Elvis in de tweede helft zeer dominant aanwezig had het vizier nu wel op scherp en in de rebound schoot hij de bal strak en beheerst in. 2-1. Nieuweschans kreeg legio kansen. Kymani in de tweede helft in gevallen zorgde voor veel dreiging. Arjan, Davey en Yannick kregen mogelijkheden om de stand op gelijke hoogte te brengen, maar het was Elvis die in de 60e minuut met een daverende knal vanaf 25 meter via de binnenkant van de doelpalen de stand op gelijke hoogte schoot. 2-2. Meeden kwam er nog nauwelijks uit, maar Nieuweschans had geluk dat Meeden in de 80 minuut op de paal schoot. In de 85e minuut speelde Davy zijn directe tegenstander wederom uit en schoot de bal in de korte hoek langs de keeper van Meeden. 2-3.

Sven onze youngster werd ook ingebracht in de tweede helft en liet zien dat hij veel potentie heeft. Nieuweschans heeft in de tweede helft orde op zaken gesteld en zeer verdiend gewonnen met prima veldspel. Gezegd moet ook worden dat Cemiel die eigenlijk veldspeler is en zich op offerde als keeper het prima heeft gedaan. Ook nu maakte Nieuweschans collectief gezien een ijzersterke indruk.

Door Dick Wiebrants