Wedstrijdverslag 45-plus avond Nieuweschans – Vrijdag 23 mei 2025
Op vrijdagavond 23 mei was het zover: de laatste competitiewedstrijd voor ons 45-plus team stond op het programma. Helaas moesten we op woensdagavond nog een domper incasseren: Westerwolde meldde zich wederom af – voor de tweede keer dit seizoen. Hun afwezigheid in maart leidde toen al tot uitstel, en nu viel het doek definitief. Pogingen om op korte termijn een ander team te regelen bleken tevergeefs.
In goed overleg met Bellingwolde werd besloten om een onderlinge wedstrijd te spelen van 2 x 20 minuten, onder leiding van scheidsrechter Dick Wiebrants. Ons team was goed vertegenwoordigd met maar liefst 10 spelers: Henk, Mo, Kees, Thomas, Michel P, Jacob, Flo, Harmannus, Antjo en Michel T. Luxe met drie wissels dus!
Eerste helft
Om 20:00 uur klonk het eerste fluitsignaal. Al snel werd duidelijk dat Bellingwolde een fitte ploeg op de been had gebracht, met onder meer oud-Nieuweschans-doelman Gerlof onder de lat. Kees, Mo en Harmannus begonnen in de wissel. Nieuweschans had veel balbezit, Bellingwolde zakte ver in. Na enkele reddingen van Gerlof was het na 10 minuten toch raak: Kees rondde een mooie combinatie beheerst af, 1-0.
Na 20 minuten werd de rust bereikt en genoten we, staand op het veld, van een kop thee verzorgd door het kantinepersoneel.
Tweede helft
Bellingwolde begon sterker aan de tweede helft en kwam in de 25e minuut verdiend op gelijke hoogte: 1-1. Wij gaven te veel ruimte weg, en daar maakte de tegenstander goed gebruik van.
Met wat wisselingen kwam de thuisploeg weer wat beter in het spel. Bellingwolde bleef echter gevaarlijk via counters, maar gelukkig stond onze defensie – onder leiding van een solide spelende Jacob en enkele puike reflexen van Henk – stevig. Thomas viel op als spelverdeler en Flo maakte de nodige “vuile meters” als betrouwbare stofzuiger op het middenveld.
Harmannus kreeg ook zijn minuten en liet zien over specifieke kwaliteiten te beschikken – welke houden we nog even geheim voor toekomstige tegenstanders. Antjo hervond zijn plezier in het spelletje na jaren afwezigheid, en Kees sleurde als vanouds van links naar rechts met zijn karakteristieke lach. Pinto liet ook zien in goede vorm te verkeren. Ondanks dat hij op zondag een halve marathon op het programma had staan, ging hij er vrijdagavond vol voor – een knappe prestatie! Mo speelde na zijn zware blessure met zichtbaar herwonnen vertrouwen. Hij maakte de nodige minuten en bewees opnieuw zijn waarde als betrouwbare verdediger. Michel speelde een degelijke wedstrijd en vormde samen met Jacob een solide verdedigingsduo dat weinig weggaf.
In de tweede helft zette Thomas met een droge knal de 2-1 op het bord, kansloos voor Gerlof. Een volley van Michel ging nog ver over, maar niet veel later tikte Jacob – na een vlotte één-twee met Thomas – de verlossende 3-1 binnen.
De scheidsrechter floot na precies 40 minuten voor het laatst en daarmee zat een sportieve en gezellige avond erop.
Na de wedstrijd
Na afloop bleef het nog lang gezellig in de kantine, die redelijk goed gevuld was. Een speciale dank aan de sportieve gasten uit Bellingwolde voor hun komst naar Nieuweschans. Ook onze trouwe supporters: bedankt voor jullie steun dit seizoen!
Het kantinepersoneel sloot pas ver na middernacht af – ook hen willen we van harte bedanken voor hun inzet.
Het merendeel van dit team zal in het najaar van 2025 weer meedoen aan de vrijdagavondcompetitie. Tot die tijd trainen we nog één of twee keer op donderdagavond. Geïnteresseerden die ook zin hebben om een balletje te trappen, zijn van harte welkom om eens langs te komen op sportpark De Lange Akker.
Voor nu: een fijne zomer gewenst en graag tot in september!







