JO12 vv Nieuweschans kampioen

JO12 VV NIEUWESCHANS KAMPIOEN
De dag was aangebroken, de JO12 van Nieuweschans kon kampioen worden. Maar daarvoor moesten ze nog een moeilijke wedstrijd spelen tegen Hoogezand. De jeugd moest zich vroeg melden op het voetbalveld voor een lange bespreking met de trainers. Na de lange bespreking konden ze aan de warming-up gaan beginnen. Bij de warming-up was er al sprake van veel concentratie, de jeugd was er op gebrand om te winnen. Want bij verlies of gelijkspel werd Hoogezand kampioen.
De scheidrechter Dick Wiebrants blies op de fluit en de wedstrijd ging van start. De wedstrijd begon stroef en de beide teams kregen veel kansen. Alleen Nieuweschans kreeg de beste kansen door een bal op de lat van Billy Visser en Boaz Gosseling. Hierdoor leek Nieuweschans heel gevaarlijk. Na goed verdedigend werk vanuit achter kwam Nieuweschans er mooi uit. Door een goede bal van Luuk Leeuwerke werd Billy Visser de diepte in gestuurd waardoor hij de 1-0 scoorde. Na de 1-0 was het hangen en wurgen, maar na een paar goede reddingen van Rodrigo Donderwinkel floot de scheidsrechter gelukkig af.
In de rust hebben de kinderen een gemotiveerde speech gekregen van de trainers Tommy van Dijk en Noël Kruizinga. Hierdoor gingen de spelers weer met volle energie de tweede helft in.
De tweede helft begon en Nieuweschans nam de aftrap. Hoogezand was zeer gevaarlijk de eerste paar minuten. Ze kregen opgelegde kansen, maar hun spitsen wisten het niet af te maken. Uiteindelijk moesten zij alles op de aanval spelen en daardoor lagen er ruimtes open voor ons. Waar wij goed gebruik van maakte, en uit eindelijk werd het fataal voor Hoogezand. Door een goede bal naar voren kon Luuk Leeuwerke de doelman passeren en de 2-0 scoren. Hoogezand zou nu twee moeten scoren om kampioen te worden. Maar de verdediging stond sterk met Jesse Meijer en Tim Westerveld. En dat merkte we ook, we kwamen er later weer uit en maakte de 3-0.
Toen was het definitief. De JO12 van Nieuweschans was kampioen. De vreugde spatte ervan af bij de jeugd en de supporters eindelijk kampioen. De blijdschap kon er niet vanaf ze werden direct getrakteerd met kinderchampagne en patat. Daar bleef het niet bij, het feest werd uitgebreid met vuurpijlen en mooie muziek. Maar natuurlijk moest het dorp het ook weten. Daarom stelden een paar ouders het voor om met auto’s door het dorp heen te rijden. Al toeterend door de straten van Nieuweschans heen. De kinderen hadden daarnaast ook zeer mooi weer waardoor ze met het idee kwamen om in het meer voor het voetbalveld te springen. Dat deden ze natuurlijk ook maar de kinderen wilden ook dat hun trainers het water in sprongen. Dus na lang nadenken deden de trainers Tommy van Dijk en Noël Kruizinga het ook.
Het was een zeer geslaagde dag voor ons allemaal. Wij zijn zeer trots op onze jongens en ik wil hun zeer zeker ook bedanken voor een mooi seizoen. Dus met dank aan Leander Abels, Roan Gernaat, Billy Visser, Luuk Leeuwerke, Tim Westerveld, Jason Lips, Jesse Meijer, Rodrigo Donderwinkel, Boaz Gosseling, Kiano Steinfelder en Sven van Merkestein.