VV NIEUWESCHANS KAMPIOEN 5E KLASSE RESERVE

VV NIEUWESCHANS VIER KAMPIOENSCHAP IN STIJL
Zondag 23 april was de dag dat het eerste elftal van de club zich zou kunnen kronen tot kampioen. Dit zou dan moeten gebeuren in de derby tegen Drieborg.
De Schanskers speelden tot nu toe een prima seizoen, na een stroeve start in de eerste drie wedstrijden met 2 gelijke spelen waren ze daarna op stoom en werden alle wedstrijden gewonnen. Dit mede te danken aan een goede trainingsopkomst en de pitte trainingen van nieuwkomer en trainer Wouter Siemens. De selectie was aan het begin van het seizoen fris, jonger dan het seizoen ervoor dankzij de (terug)komst van onder andere Tommy van Dijk, Noël Kruizinga, Lukasz Hylinski, Jayden Donderwinkel en Robin Heidekamp.
Zondag was de dag om het seizoen te bekronen met de felbegeerde kampioensschaal. Op een zonovergoten sportpark de Lange Akkers werd in een geweldige ambiance en grote publieke belangstelling afgetrapt.
Bij aanvang van de wedstrijd stond de jeugd van V.V. Nieuweschans klaar met rookpotten en rookfakkels. Daarnaast werd er, u zult het wellicht gehoord hebben, een geweldig stukje vuurwerk afgestoken.
Nadat de rook was op getrokken kon er dan eindelijk afgetrapt worden en begonnen de Schanskers furieus, al binnen een minuut brak topscorer Wouter Siemens door en hij maakte heel koel en bekeken de 1-0. Enorme euforie maakte zich van het team en ook het Schansker publiek meester. Schanze op kampioenskoers. Nieuweschans speelde geconcentreerd op het moeilijk te bespelen veld en had de wedstrijd onder controle. Er werden nauwelijks kansen weg gegeven en zelf kwam het elftal wel een aantal keren in scoringspositie. Uit een werkelijk geweldige aanval kwam Nieuweschans op 2-0. Met goed positiespel werd Noël Kruizinga de diepte ingestuurd, uit zijn assist maakte Tommy van Dijk op schitterende wijze de 2-0. Onder luide aanmoedigen van JO-11 en 12, ondersteund met de trommels van Modou Dansou werd het
doelpunt gevierd en het zorgde voor Afrikaanse taferelen. Met de 2-0 stand werd de rust in gegaan.
Na rust een zelfde spelbeeld, Drieborg probeerde het wel, maar kwam nauwelijks tot kansen. Zo’n kwartier voor tijd ging de wedstrijd definitief in het slot. Thomas “KING” Hauwen brak door en werd van achteren neer gehaald. Scheidsrechter Prijt twijfelde geen moment en floot voor een strafschop. Deze werd door de King zelf genomen en ingeschoten, 3-0. Hierna werd Nieuweschans nog 1 keer gevaarlijk, een schitterend schot van de ingevallen Cemil Duman werd op nog mooiere wijze gered door keeper Mark Kok van Drieborg. Vlak hierna floot Prijt voor de laatste keer en kon het feest vieren beginnen.
Smet op de wedstrijd was de ongelukkige beenbreuk van Drieborgspeler Sem Delger, namens iedereen bij Nieuweschans heel veel sterkte!!
De selectie van leiders Jack Kerkhof en Enzo Leeuwerke ging vervolgens met de kampioensschaal op de foto en een uur later ging Schanze in een open cabrio bus, samen met de jeugdspelers voor een rondrit door Bad Nieuweschans. Een fantastische belevenis, voor jong en oud, waarbij de jeugd het echt geweldig vond.
Na afloop van de rondrit werd er nog lang feest gevierd in de kantine van V.V. Nieuweschans onder begeleiding van feest DJ Nick die er de stemming flink wist in te brengen.