Wedstrijdverslag: Nieuweschans 1 – Usquert 1 (7 – 4)

IN EEN DOELPUNTENFESTIJN WINT NIEUWESCHANS 1 UITEINDELIJK VERDIENT TEGEN USQUERT 1

De chaotische voorbereiding van Nieuweschans vanwege het te laat komen van een tweetal spelers had zijn weerslag op het spel van Nieuweschans. Nog geen 15 minuten gespeeld en Nieuweschans keek al tegen een 0-2 achterstand aan. Met name het uitvoeren van de veldbezetting en de daarbij behorende taken van spelers was verre van voldoende. Usquert profiteerde hier optimaal van. In de 22e minuut noteerde Nieuweschans de aansluittreffer. Davy speelde zijn directe tegentegenstander uit en zijn voorzet werd perfect afgerond door Steffan. 1..2. Twee minuten later werd een hoekschop van Usquert vanuit de verdediging van Nieuweschans slecht weggewerkt en Usguert reageerde attent en bracht het verschil in goals weer op twee in hun voordeel. 1-3. Nieuweschans had een licht veldoverwicht, maar Usquert was dreigend en gevaarlijk in de counter. In de 32e minuut maakte Nieuweschans opnieuw de aansluittreffer. Een vrije trap van Elvis met veel effect werd verkeerd beoordeeld door de keeper van Usquert. 2-3. Sven uitstekend spelend kreeg even voor rust nog een mogelijkheid, maar kreeg net niet voldoende tijd en ruimte om de kans te benutten.

Het was voor Nieuweschans belangrijk om goed van start te gaan in de tweede helft om de wedstrijd naar zich toe te trekken. In de 51e minuut schoot Yannick, Nieuweschans met een puntertje op gelijke hoogte 3-3. De verwachting was dat Nieuweschans door zou drukken, maar het was de aanvoerder van Usquert die alle ruimte kreeg om met een fraaie afstandschot Usguert op gelijke hoogte schoot. 4-4. Vijf minuten later schoot Elvis vanuit een prima genomen vrije trap Nieuweschans op voorsprong. 5-4. Usquert nam meer risico’s kreeg mogelijkheden, maar Daly de keeper was attent en redde fraai op een tweetal afstandschoten. Nieuweschans meer en meer de bovenliggende partij kreeg kansen en Kymani soleerde in de 69e minuut richting de goal van Usquert en schoot de stand naar 6-4. Tien minuten later schoot Steffan met een droge knal de voorsprong naar 7-4. Steffan kreeg in de 81e minuut nog een uitgelezen mogelijkheid om te scoren, maar zag de bal via de paal over de achterlijn gaan. Sven die een uitstekende indruk achterliet, kon even voor het einde zijn voet net niet goed tegen de bal plaatsen om een doelpuntje mee te pikken. Al met al een verdiende overwinning, maar het moet beter in de komende wedstrijden.

Door Dick Wiebrants.

Na afloop van de wedstrijd is Steffan gekozen tot ‘Man van de wedstrijd’