Wedstrijdverslag: v.v. Nieuweschans 2 – Wedde 3 (2 – 1)

SCHANZE 2 HAD HET MOEILIJK MAAR PAKTE TOCH DE DRIE PUNTEN
Vandaag de eerste thuiswedstrijd in het nieuwe seizoen. Tegenstander is Wedde 3 dat met een leuke en jonge ploeg naar sportpark de Lange Akkers is gekomen. De omstandigheden zijn prachtig, een heerlijk najaarszonnetje schijnt en iedereen aan Schanze kant is klaar voor een heerlijke voetbalochtend. Er is zelfs, niet geheel gebruikelijk voor de zondagmorgen, een veldverloting met mooie vleesprijzen. Schanze 2 heeft een goede deal kunnen sluiten met Veehandel Stel uit Drieborg, zij zijn het hele seizoen leverancier en deels sponsor van mooie vleesprijzen voor de veldverloting.
Schanze 2 heeft vandaag een grote selectie van 16 topfitte spelers, nieuw bij het 2e is Steffan Kuiper die tijdelijk even niet bij het eerste inzetbaar is. Ook is het talent Nick van Breemen van de partij, hij mag nog niet uitkomen in de a-catergorie, maar dat zal hopelijk snel veranderen, al zal het tweede hem wel missen natuurlijk. Bovengenoemde heren begonnen vandaag wel in de wissel. Maar ook zonder deze toppers in de basis stond er een team in het veld om je vingers bij af te likken. Denk hierbij aan de broertjes en neefje Topelen, de noeste werker Henk “de tank”, de vedette King, dé voetballende stofzuiger Berend (dames kunnen zich nog steeds aanmelden, ook thuis schijnt hij weergaloos te stofzuigen!!!), man in vorm Erwin Sikkema, ook in het veld gaat Jarno Nap als de brandweer en niet te vergeten natuurlijk ons “hete kroketten Luttertje”.
Scheidsrechter Dick Prijt floot voor het begin van de wedstrijd en al snel werd duidelijk dat het niet de verwachte veegpartij zou worden die men op voorhand verwacht had. Wedde bleek een stugge tegenstander, zat er boven op en liet Schanze niet voetballen. Nog moeilijker werd het toen na 10 minuten Wedde verrassend op voorsprong kwam, de verdediging was wat apathisch en keeper Lutter vloog iets te snel zijn doel uit.
Hierna was het hard werken voor Nieuweschans, er werden wat kleine kansjes gecreëerd maar niet meer dan dat. Uiteindelijk werd het vlak voor rust toch 1-1 toen Michel Topelen met een Messiaanse sleep de keeper omspeelde en uiterst koel afrondde. Met deze stand ging men de rust in.
Na rust kwam Nieuweschans furieus uit de startblokken en Nick en Flo misten een paar prachtige kansen op de 2-1. Hierna zakte het steeds verder weg en leek Schanze genoegen te moeten nemen met een puntendeling. Ook Wedde hield lang deze hoop en begon er waarachtig in te geloven dat een puntje mee snoepen mogelijk zou moeten zijn. En toen gebeurde het toch, Schanzes King stond op en wist met een prachtige schuiver van uit de draai op 11 meter de winnende 2-1 binnen te werken. Opluchting alom binnen de Schansker gelederen, na 2 wedstrijden is de ploeg nog zonder puntverlies. Complimenten voor het sportieve en strijdlustige spel van tegenstander Wedde zijn wel op zijn plaats. Volgende week speelt Schanze een mogelijk nog zwaardere wedstrijd, dan is het alle hens aan dek bij BNC 2 in Finsterwolde.
Tot slot, vorige week nog vergeten te bedanken Supporters Vereniging Zwart Wit voor de bijdrage in het huren van de partytent voor de bbq, bij deze nog onze hartelijke dank en hulde!!!
Nieuweschans 2 – Wedde 3 2-1 (1-1)
Doelpunten Nieuweschans: Michel Topelen en King Hauwen
Door Enzo Leeuwerke