Wedstrijdverslag: Wvv 4 – v.v. Nieuweschans 2 (4 – 6)

NIEUWESCHANS 2 WINT GLANSRIJK MET 4-6 VAN WVV 4

Voor degene die er niet bij was (en dat waren er niet veel in Winschoten en omstreken) was er zondag een spektakelstuk van de eerste orde bij WVV 4-Nieuweschans. Deze match had het hoofdveld verdiend! De competitie staat deze 14e september op het punt van beginnen. Op een zonovergoten sportpark Stikkerlaan stond er direct een topper en burentwist op het programma in de kelderklasse.

Nieuweschans was getergd na de kansloos verloren 7-0 van vorig jaar. Al moet wel gezegd worden dat Nieuweschans toen verre van compleet was.
Met een selectie van liefst 17 spelers maar zonder beide leiders die om uiteenlopende redenen verstek moeten laten gaan toog men vol goede moed naar Winschoten. Adje interim Bony had de zaken vanaf het begin prima voor elkaar en op de gezichten van de spelers was de gretigheid af te lezen, er moest en zou een revanche komen!
En ik moet zeggen Nieuweschans stond vooral de eerste 30 minuten als een huis. Bony had vlak voor de match weinig woorden nodig om de boys te motiveren, van keeper Luttertje tot aanvoerder Berend de koppies stonden strak en ze wilden als gretige koeien de wei in.
De ik moet zeggen uitstekende scheids gehuld in felgeel floot en direct had Nieuweschans de teugels fier in handen. Het spitsenduo Arjan Topelen en Nick hield de verdediging rondom oud Thosiaan Jeli voortdurend bezig, vooral Nick kenmerkte zich als een aalglad spitjse met een superversnelling, hij wat op de brommer zeg maar. Grote strateeg King met beide secondanten en waterdragers op leeftijd Toop en Pinto wisten op ervaring hoe ze het middenveld onder controle moesten houden.
En stofzuiger Berend man wat een kilometers maakt deze man, hij zorgde dat rasvoetballer en paradepaardje van WVV Kruize geen moment in zijn spel kwam. Voor elk gezin welk een nieuwe stofzuiger koopt, neem Berend, hij kan zuigen en stoffen als een gek.Publiek genoot van dit amper 60 kilo wegende mannetje. Hij kreeg er zelfs de complimenten van Kruize voor.
De verdediging onder leiding van bikkel Luuk en van Persie heerste ook en keeper Lutter was bloedzenuwachtig maar foutloos de eerste 30 minuten.
Noeste backs Alvin en Minne zaten als ducktape boven op hun mannetje.
Nadat na 30 minuten de stofwolken waren opgetrokken stond het warempel 0-3 na fraaie goals van Nick 2x en Arjen. Jeli en co wisten net hoe e het hadden, dit hadden ze een tijdje niet meegemaakt. Echter na minuut 35 stond het totaal onverwacht 2-3 na een Luttertje (bal gleed uit keeper zijn handen en spitsie van WVV kon voor leeg doel 3-1 maken en een minuut later lag de bal er plots opnieuw in. 2 momenten van onoplettendheid wat nooit had gehoeven. Met dank aan Thomas en ons spitsenduo ging Nieuweschans alsnog via een penalty van Arjan op terechte wijze met 4-2 de rust in.

Bony opnieuw kort en krachtig zette iedereen weer op zijn plek, wat een talent trouwens deze leider. 2 tactische wissels paste hij toe en toen beide wissels (waaronder de schrijver van dit stukje) na 5 minuten spelen omgekleed uit de kleedkamer kwamen stond het zomaar 4-4 stond er een andere grens bij ons en was het chaos bij Nieuweschans. Dus 2 x 5 minuten chaos en 4 doelpunten tegen, dat mag uiteraard niet nog een keer gebeuren.
Echter wat Nieuweschans erg goed bleef doen is het zoeken naar de 2 snelle spitsen. Binnen no time werd het ook weer 4-6 na een mooie draai en kap van Nick en in de lange hoek en een schitterende vrije trap van de zeer sterk spelende King. Daarna gaven Kruize, Jeli en co de moed op, Berend bleef maar zuigen en Nick bleef de verdediging bezig houden. En Luttertje had nog een wereld redding in petto! Echter ook Kruize en spitsie hadden nog mooie mogelijkheden maar vooral ook linksback Alvin die een berepartij speelde hield spitsie goed in toom. Andere ervaren rot van WVV Schuur wist het toen ook niet meer en met een paar goeie wissels had Nieuweschans de wedstrijd weer onder controle en speelde de 3 punten naar het einde. De nogmaals zeer goed fluitende scheids maakte een einde aan de lijdensweg van WVV. In deze zeer sportieve match was Nieuweschans de meer dan terecht en ook wel verrassende winnaar!

Na afloop werd dit ook best wel een beetje gevierd op het terras van de WVV kantine.
Een mooi begin van het seizoen maar het seizoen is nog lang en die onzorgvuldige 5 minuutjes moeten er zeker uit.
Hulde ook voor Adje Interim Bony, hij had alles goed op de rit! Leiders Enzo en Jack mogen deze soepel machine overnemen vanaf komende zondag Wedde thuis!

Door Michel Pintus