Wedstrijdverslag: Nieuweschans 2 – Drieborg 2 (2 – 1)

WERELDGOAL MODOU DANSOU BRENGT SCHANZE DE DRIE PUNTEN IN DERBY
Vandaag de eerste wedstrijd in het nieuwe jaar en direct een belangrijke, de derby van de Kroonpolder tegen Drieborg staat op het programma. Het was nog even spannend of het veld bespeelbaar zou zijn. Gelukkig gaf de consul, na een check om 8 uur op zondagmorgen, groen licht.
Om 8 uur zal het veld ook nog wel prima zijn geweest, maar rond 10 uur werd het al iets minder en onder barre omstandigheden (regen en wind) werd de wedstrijd gespeeld. Om kwart voor 12 was het veld dan ook zeker niet meer zo bespeelbaar, maar in het Schansker kamp maalde niemand daarom, immers de zo begeerde 3 punten zaten in de tas en kon er met een gerust hart aan de 3e helft worden begonnen.
Dan de wedstrijd, al snel bleek dat het geen eenvoudige morgen zou worden voor Schanze. Drieborg was niet gekomen om als figurant in deze derby mee te doen. Zeker het eerste half uur waren de gasten de bovenliggende partij. In deze periode kwam Drieborg dan ook verdiend op voorsprong. Het doelpunt werd gemaakt door uitblinker aan Drieborg kant, Tim Bakker. Deze jonge aanvaller liet met zijn attractieve spel zien dat hij normaal gesproken een trede hoger speelt. Rechtsback Peter had er zijn handen vol aan.
Deed Schanze dan helemaal niets? Dat toch wel, met name Robin kwam een paar keer gevaarlijk door, maar vond telkens de prima keepende Mike de Graaf op zijn weg. Tegen het eind van de eerste helft kreeg Nieuweschans meer grip op de wedstrijd en werd het gelijkwaardiger. Toch was men aan Schanze zijde blij dat met 0-1 de rust werd gehaald. Dit was mede te danken aan een “glansparade” van keeper Gerlof op een vrije trap van de eerder genoemde Bakker.
In de rust werd onder een kop thee besproken dat we nog niet verloren hadden, zeker gezien het spel in de laatste 10 minuten zou het mogelijk moeten zijn om nog terug te komen.
Na de thee waren de rollen dan ook omgekeerd, Schanze kwam furieus uit de kleedkamer en zette vol druk op Drieborg. Binnen een kwartier wist de thuisploeg dan ook de wedstrijd in haar voordeel te kantelen. Eerst maakte regisseur King de 1-1 uit een klutssituatie voor het Drieborgster doel. En vervolgens gaf diezelfde King met een prachtige vrije trap de assist op Modou Dansou, die met een fabuleuze kopbal Schanze op 2-1 zette!
Dolle vreugde aan Schansker kant en niet het minst bij invaller Modou, die met zijn uitstekende spel niet voor niets met de titel man of the match werd bekroond. Na de 2-1 werden de omstandigheden op het veld steeds slechter waardoor goed voetbal eigenlijk nauwelijks nog mogelijk was. Drieborg probeerde het nog wel, maar het lukte ze niet echt om Schanze in de problemen te brengen. Nieuweschans kreeg nog een paar mogelijkheden en iedereen verwachtte een penalty toen Robin binnen de beruchte lijnen werd neergehaald, maar scheidsrechter Prijt bestempelde dit als een correcte sliding op de bal.
Na 90 minuten floot dezelfde Prijt voor het einde en kon Schanze de zwaarbevochten overwinning vieren. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een puntendeling wellicht meer terecht was geweest, maar hier maalde uiteraard niemand om in het Schansker kamp. Drie punten pakken in dé derby is natuurlijk goud!
Na afloop bleef het nog lang gezellig in de Schansker kantine. Tot slot danken wij onze wedstrijdsponsor van vandaag, Veehandel Stel uit Drieborg, voor het beschikbaar stellen van de vleesprijzen.
Volgende week speelt Schanze 3 uit, dan reizen we af naar Blijham alwaar ASVB de tegenstander zal zijn.
Scoreverloop: 0-1 Tim Bakker, 1-1 Thomas Hauwen, 2-1 Modou Dansou
Door Enzo Leeuwerke