Wedstrijdverslag: v.v. Nieuweschans 2 – sv Drieborg 3 (7 – 0)

EERSTE JAN VOS BOKAAL PROOI VOOR ONTKETEND V.V. NIEUWESCHANS 2, NIEUWESCHANS 2 HEEFT DE OEFENPERIODE UITERST SUCCESVOL AFGESLOTEN

Nieuweschans 2 heeft zondag de oefenperiode uiterst succesvol afgesloten, in de laatste oefenwedstrijd voor de competitie werd ook Drieborg 3 aan de kant geschoven. Drieborg dat net als Nieuweschans de eerste 2 wedstrijden had gewonnen bleek in het onderlinge duel om de Jan Vos bokaal uiteindelijk een maatje te klein voor de ontketende Schanskers. Nieuweschans liet vanaf minuut 1 zien er volledig voor te gaan. Toch had Schanze de hulp van de keeper van Drieborg nodig om uiteindelijk op voorsprong te komen. Keeper Jan de Wit had al een aantal keren zeer adequaat gereageerd op schoten van Nieuweschans, maar ging bij een terugspeelbal hopeloos de fout in toen hij over de bal heenmaaide. Het was het eerste tegendoelpunt in de oefenserie voor de mannen uit Drieborg. Toen eenmaal de ban gebroken was drukte Nieuweschans door. Via doelpunten van Bram, Arjan en nog een eigen doelpunt stond het bij de rust al 4-0 voor Schanze.

Na rust een zelfde spelbeeld, Nieuweschans bleef aanvallen en keeper Gerlof Lutter van Nieuweschans werd nauwelijks op de proef gesteld. Het duurde nog wel even voordat nummer 5 werd gemaakt, maar Arjan Topelen doorbrak de ban, met een mooie individuele actie en een koelbloedige afronding maakte hij dus de 5-0. Hierna drukte Schanze verder door en kwam Nieuweschans op 6-0 door een schitterend afstandsschot van Erwin Sikkema! Dit was met afstand het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Nieuweschans zette nog even aan, kreeg nog een aantal goede mogelijkheden, maar keeper De Wit redde steeds bekwaam. Het slotakkoord was voor King, hij rondde een mooi opgezette aanval bekwaam af: 7-0! Hierna floot de prima leidende scheidsrechter Prijt voor het einde.

De eerste prijs voor Schanze 2 is binnen dus, de door Jurrie Velthuis beschikbaar gestelde Jan Vos bokaal werd na afloop door Marika (de zus van Jan) uitgereikt aan aanvoerder Dick Wiebrants. Vervolgens werd er middels een prima geregelde bbq (dank Ommeland Catering) ingezet voor de derde helft en bleef het nog lang onrustig op sportpark “de lange akkers”. Rest ons nog Veehandel Stel uit Drieborg te bedanken voor het beschikbaar stellen van de prijzen voor de veldverloting, helemaal top! Volgende week gaat het dan echt om het “echie”, dan speelt Schanze 2 de eerste competitiewedstrijd om 10 uur uit bij de gedoodverfde titelkandidaat WVV 4.

Nieuweschans 2 – Drieborg 3 7-0 (4-0)
Doelpunten: eigen doelpunt (2x), Arjan Topelen (2x), Erwin Sikkema, Bram Ammi, Thomas Hauwen