Wedstrijdverslag: v.v. Nieuweschans 1 – vv Bellingwolde (1 – 6)

NIEUWESCHANS 1 VERZUIMDE OM OP VOORSPRONG TE KOMEN

Nieuweschans begon goed aan de tweede wedstrijd in de bekerronde tegen Bellingwolde. De teams waren gelijkwaardig maar het was Nieuweschans die in de eerste 25 minuten de beste kansen kreeg en verzuimde om op voorsprong te komen. Het was dan ook een domper voor Nieuweschans dat een bedoelde voorzet vanaf de rechterkant van Bellingwolde in het doel van Nieuweschans verdween en Bellingwolde op voorsprong kwam. 0-1. Nieuweschans moest zich herpakken, maar het was Bellingwolde die even voor de pauze met een schitterende afstandsschot de tweede treffer aantekende. 0-2.

Bellingwolde liet Nieuweschans in de tweede helft komen en wachtte rustig af. Nieuweschans kreeg ook in de tweede helft kansen, maar was niet efficiënt genoeg in de afronding. Bellingwolde kreeg steeds meer ruimte en counter mogelijkheden en was wel efficiënt in de afronding en liep uiteindelijk uit naar een 1-6 overwinning. Een verdiende overwinning voor derde klasser Bellingwolde.

Door Dick Wiebrants