Wedstrijdverslag: Alteveer 3 – Nieuweschans 2 (1 – 5)

NIEUWESCHANS 2 WINT OOK 2E DUEL IN OEFENCAMPAGNE, MET EEN 1-5 STAND WERD AFGEFLOTEN EN STOND ER DUS EEN UITSTEKEND RESULTAAT OP HET SCOREBORD

Nieuweschans 2 heeft haar tweede oefenpartij probleemloos gewonnen. Tegen het team van Alteveer, met onder andere Luuk Schenkel en Kas Oortwijn, kwam Schanze eigenlijk nimmer in de problemen.

Bij rust was het varkentje al gewassen op het prima bespeelbare veld. Schanze was heer en meester en kwam verdedigend nauwelijks in de problemen. Nadat er al een aantal kansen gemist waren brak Michel Topelen de ban. Via een aantal schijven werd vlot naar de 0-1 gecombineerd, Minne schoof de bal voor op Toby die koel binnenschoof. Hierna drukte Schanze door en via een prachtig lobje van King en een bekekende schuiver van Brahim werd er aan de thee gegaan met een duidelijke 0-3.

Na rust een zelfde spelbeeld en al snel kwam Schanze via een prachtig doelpunt van Bram Ami op 0-4. Nieuweschans kreeg kans op kans maar faalde in de afronding, toch maakte Henk “de tank” Venhuizen de 0-5. Hierna werden nog meer kansen gemist, waaronder een penalty van Thomas Hauwen. Geklungel in de verdediging zorgde er nog voor dat Alteveer de eretreffer kon maken. Met een 1-5 stand werd afgefloten en stond er dus weer een uitstekend resultaat op het scorebord. Lichtpuntjes waren er genoeg vandaag, ik noem enige: Reserve-reserve aanvoerder Minne Bonnema krijgt vleugels van dat bandje om zijn arm, speler van het jaar Modou trekt zijn vorm door als voorstopper en stelt zich nadrukkelijk kandidaat voor prolongatie van de beker, Luuk Hauwen speelde maar liefst 45 minuten en keeper Gerlof Lutter groeit langzaam naar de vorm die gewenst is bij WVV uit. Na afloop zat men nog corona proof na in de gezellige kantine op het prachtige complex van V.V. Alteveer en werd men nog getrakteerd op een concert van vaste supporter Kevin Burema.

Aanstaande zondag speelt Schanze de finale van de oefenreeks. Dit zal thuis op de Lange Akkers gebeuren, tegenstander Drieborg 3 won tot nu toe ook alle wedstrijden en met grotere cijfers, dus om als eerste in deze poule te eindigen zal er gewonnen moeten worden. U bent vanaf half 10 welkom in de kantine voor een kopje koffie van Helmer en Bianca en om 10 uur wordt er afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Dick Prijt.

Alteveer 3 – Nieuweschans 2 1-5 (0-3)
Doelpunten Nieuweschans: Bram Ami 2x, Thomas Hauwen, Henk Venhuizen, Michel Topelen
Bijzonderheid: Thomas Hauwen mist penalty in 80ste minuut bij stand van 1-5.

Door Enzo Leeuwerke