Wedstrijdverslag: VV Engelbert – v.v. Nieuweschans 1 (0 – 3)

EERSTE WEDSTRIJD IN DE BEKERRONDE GEWONNEN DOOR NIEUWESCHANS 1 TEGEN ENGELBERT (0-3)

Na een aantal oefenpotjes met wisselend resultaat reisde de selectie van Nieuweschans afgelopen zondag naar Engelbert voor de eerste wedstrijd in de bekerronde.

Engelbert uitkomend in de 4e klas, een klas hoger dan Nieuweschans probeerde om vanaf de aftrap het initiatief te nemen, maar een goed georganiseerd Nieuweschans met de nodige speldiscipline nam het initiatief over en werd meer en meer de bovenliggende partij. Kymany ronde een mooie aanval perfect af en schoot Nieuweschans even voor de rust naar een 0-1 voorsprong.

De tweede helft domineerde Nieuweschans op alle fronten en het wachten was op de tweede goal. De 0-2 was weliswaar een eigen goal van Engelbert, maar het was de verdienste van Kymany. Kymany zette de verdediger van Engelbert dermate onder druk dat deze gedwongen werd om een risicovolle bal te geven, met als gevolg het passeren van zijn eigen keeper. 0-2. Even voor tijd lanceerde Sven, Kymany met een prima pass die opnieuw voortreffelijk werd afgerond door Kymany. 0-3 Nieuweschans liet goed veldspel zien, het team werkte hard met de daarbij horende speldiscipline. Achterin stond het als een huis. Sven en Tommy lieten zien dat hun ontwikkeling veel perspectief biedt voor de toekomst.

Door Dick Wiebrants

Foto’s Ella Dammer