Wedstrijdverslag: WEO 2 – Nieuweschans 2 (2 – 7)

SCHANZE 2 NA VIERDE ZEGE OP RIJ EN CORONA-STOP NU VROEGTIJDIG ‘HERBSTMEISTER’?

Excuses voor de vertraging, maar door een wat drukke week een verlaat verslag van de wedstrijd van vorige week zondag tegen WEO 2.

Een rare week waarin bekend werd dat de overwinningsflow en roes waar Schanze 2 toch een beetje in zat, wreed werd onderbroken door de nieuwe corona maatregelen van Rutte en co. Want ja Schanze 2 zat in een geweldige flow natuurlijk, liefst 7 wedstrijden op rij is het team van leiders Enzo en Jack ongeslagen na de herstart in augustus. Het is maar de vraag of we voor de winterstop nog weer de wei in zullen gaan natuurlijk en dat zou betekenen dat Schanze 2 na slechts 4 wedstrijden “herbstmeister” is. Herbstmeister is het team dat bovenaan staat bij aanvang van de winterstop. En oké, het is dan niet de gebruikelijke manier om herbstmeister te worden, maar daar zal niemand in het kamp van Schanze 2 om malen, deze pre-titel is dan maar mooi gepakt! Reden om als het wel kan in januari een mooi feestje te vieren.

Dan de wedstrijd tegen WEO. Vooraf waren er toch wel de nodige mutaties. Nick mag (en terecht maar wel heel jammer voor ons) nu dan eindelijk met het 1e mee, die zijn we dus kwijt. Ook Arjan was door personele problemen nodig bij het 1e en daarmee was dus Schanze 2 het spitsenduo kwijt die de week ervoor de verdediging van BNC helemaal had suf gedraaid. Gelukkig was er wel weer aanvulling in de vorm van trainer/speler Elvis Hedzic, Sutki Hedzic en junior Iwan Abels.

Schanze begon de wedstrijd onder toeziend oog van sluipsupporter Jan van Dijk en kleinzonen wat slordig aan de wedstrijd. De ruimtes in het veld waren groot en ondanks dat de uitslag uiteindelijk anders doet vermoeden waren de teams redelijk gelijkwaardig. Groot verschil tussen beide teams was de afronding. Nieuweschans speelde uiterst effectief en benutte bijna alle kansen, WEO daarentegen was zeer onnauwkeurig en slordig in de afronding. Zo kon het gebeuren dat Schanze onder leiding van een excellerende Elvis zomaar met 0-5 voor stond. Elvis scoorde 2 keer en had ook 2 keer de assist op de doelpunten van Flo. Mooiste doelpunt kwam wederom van Brahim die met een draai en kap naar zijn linkerbeen 2 verdedigers het bos in stuurde en met die zelfde linker de bal in de linker bovenhoek trapte. Uiterst geflatteerd dat moet gezegd want WEO mistte zeker 4 prima mogelijkheden en het had dus ook 4-5 kunnen staan. Dat WEO uiteindelijk nog scoorde was te danken aan geklungel in de Schansker defensie en 1-5 was dan ook een ruststand waarmee beide teams aan de thee gingen.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Beide teams kregen kansen en WEO gaf niet op. Zeker toen het team op 2-5 kwam veerde de ploeg uit Woldendorp nog meer op. Even leek zelfs de 3-5 in de maak, maar Gerlof voorkwam met een uitstekende save deze aansluitingstreffer. Ook schrok iedereen toen WEO wel leek te scoren, echter werd door een soeverein vlaggende Dick Prijt buitenspel geconstateerd. Onder deze druk werd Elvis (in de rust gewisseld) toch maar weer ingebracht. Nadat Elvis een penalty versierde, gegeven door een prima leidende scheidsrechter (zeker geen thuisfluiter!), benutte hij zelf koelbloedig deze buitenkans. Hiermee was het pleit wel beslecht, het vuur verdween uit het spel van WEO. In de slotminuten maakte Remon Topelen dan ook nog met het hoofd uit een corner de 2-7. Een unicum, het was zeker 10 jaar geleden dat Remon voor het laatst gescoord had. Hierna floot de scheidsrechter af, Schanze wint verdiend maar geflatteerd van een dapper WEO.

Door dit resultaat blijft Schanze 2 het enige team met de volle buit en staat het dus trots bovenaan! Zoals eerder benoemd, dit zal door de noodgedwongen stop nog wel even duren, het blijft de komende weken dus bijzonder aangenaam om naar de stand te kijken. Normaal gesproken kondig ik tot slot de komende wedstrijd aan, maar u begrijpt ik zou het op dit moment niet weten, we houden u op de hoogte!

Tot slot wens ik iedereen veel gezondheid de komende tijd: Stay safe, stay healthy!

Doelpunten Nieuweschans: Elvis Hedzic (3x), Florian Johan (2x), Brahim Ammi en Remon Topelen

Door Enzo Leeuwerke