Wedstrijdverslag: BNC 2 – v.v. Nieuweschans 2 (1 – 5)

NIEUWESCHANS 2 KOPLOPER NA DAVERENDE ZEGE IN TOPPER TEGEN BNC2
Zondag na twee wedstrijden al een heuse topper op het sportpark in Finsterwolde. BNC en Schanze zijn na 2 wedstrijden beide nog ongeslagen en de nummers 1 en 2 op de ranglijst. Schanze is met een gehavende maar nog steeds goede groep naar Finnewold afgereisd (o.a. King en speler van het jaar Modou zijn er vanwege blessures niet bij). De groep is gretig en heeft er zin in, er is iets goed te maken. In februari werd Schanze 2 nog met een schaamachtige 10-0 naar huis gestuurd, dat wil men zeker niet laten gebeuren, maar een zware pot wordt wel verwacht. In het busje van Pintus werd leider Enzo nog even geadviseerd door de spelers in de te volgen tactiek en gezegd moet worden, dit pakte goed uit.
Schanze begon fel aan de wedstrijd en was de bovenliggende partij. Grote uitblinker in dit verhaal was de net 18 geworden Nick van Breemen. Nick die door onduidelijke regels van de KNVB nog steeds niet in het eerste mag spelen was zeker in de eerste helft geniaal. Binnen 20 minuten werd de verdediging van BNC helemaal zoek gespeeld door de aalvlugge vleugelspeler. Met drie doelpunten, waarbij een prachtig stiftje de mooiste was en een assist op aanvoerder Berend was de wedstrijd in no time beslist, 0-4. Hierna liet Schanze de teugels iets vieren en maakte BNC door een onachtzaamheid in de verdediging zowaar de 1-4. Daar bleef het verweer van BNC wel bij en Schanze ging weer door met aanvallen. Vlak voor rust maakte Brahim de mooiste goal van de ochtend, net buiten de 16 schoot hij de bal van de zijkant zo in de winkelhaak van het doel, 1-5.
Hierna floot scheidsrechter Prijt (inderdaad neef van onze scheids Dick) voor de rust.
Na rust een zelfde wedstrijdbeeld, Schanze deelde de lakens uit en BNC probeerde het nog wel, maar was machteloos. Via de sterk spelende Arjan Topelen werd het hierna nog 1-6. Waarna de wedstrijd doodbloedde en het bij 1-6 bleef.
Wat een weelde, na 3 wedstrijden is Schanze 2 het enige team dat nog alle wedstrijden wist te winnen en daardoor dus trotse koploper is in de 6e klasse 16. Schanze speelt aanstaande zondag thuis tegen Thos 2. Helaas is hier door de coronamaatregelen publiek niet welkom.
Middels een uitgebreid verslag zullen wij proberen de supporters op de hoogte te brengen van het verloop van de wedstrijd.
BNC 2 – Nieuweschans 2 1 – 6 (1 – 5)
Doelpunten Nieuweschans: Nick van Breemen 3x, Berend Menninga, Brahim Ammi en Arjan Topelen
Door Enzo Leeuwerke