Wedstrijdverslag: Usquert 1 – v.v. Nieuweschans 1 (0 – 3)

GEEN SIMPELE WEDSTRIJD TEGEN USQUERT, MAAR WEL MET EEN 0-3 OVERWINNING
Het doet vermoeden dat het een simpele overwinning was voor Nieuweschans, maar dit was absoluut niet het geval. Usquert nu redelijk compleet liet met name in de eerste helft zien dat het gelijkwaardig was aan Nieuweschans. De eerste mogelijkheid was voor Usquert. In de 8e minuut kon Roy voorkomen dat Usquert op voorsprong kwam door de bal over de lat te tikken. Nieuweschans kreeg mogelijkheden in aanvallend opzicht door o. a. Kymani in de 15e minuut maar dit leverde vooralsnog niets op. In de 18e minuut was het raak voor Nieuweschans. Een vrije trap genomen door Elvis B werd in de kluts door de zeer attent spelende Sven tegen de touwen gewerkt. 0-1. Het spel ging op en neer en Nieuweschans had het geluk aan zijn zijde dat Usquert in de 31e minuut niet op gelijke hoogte kwam. Een bal op de paal en Kymani die koppend in het vijfmeter gebied voorkwam dat er werd gescoord door Usquert. Usquert bleef gevaarlijk in aanvallend opzicht en het was maar goed dat Roy de doelman van Nieuweschans op cruciale momenten zijn kwaliteiten toonde. In het laatste kwartier van de eerste helft werd.
Nieuweschans iets gevaarlijker en het was dan ook jammer dat Yannick onze spits na een robbertje duwen en trekken rood kreeg en kon vertrekken net als zijn directe tegenstander. Yannick speelde tot genoemd incident goed en zat lekker in de wedstrijd. Nieuweschans met een man minder net als Usquert was hierna zoekende en Usquert profiteerde hier bijna van in de 38e minuut. Kymani wist opnieuw te voorkomen dat Usguert op gelijke hoogte kwam, waardoor Nieuweschans enigzins gelukkig met een 0-1 voorsprong de rust inging.
Ook in de tweede helft liet Usquert zien dat de wedstrijd nog lang niet gespeeld was. In de 55e minuut knalde de spits van Usquert met een omhaal in de zestien tegen de lat en kwam Nieuweschans goed weg. Vanaf het moment dat Elvis H binnen de lijnen kwam kwamen er meer mogelijkheden voor Nieuweschans. In de 67e minuut ronde Kymany een mooie aanval opgezet door Elvis H perfect af. 0-2.
Usquert zette er een tandje bij, nam meer risico’s en probeerde met lange, hoge ballen Nieuweschans onder druk te zetten. In de 80e minuut leverde dit bijna een goal op, maar het was opnieuw Roy B de keeper van Nieuweschans die met een prima redding de aansluittreffer van Usquert wist te voorkomen.
Nieuweschans kreeg meer ruimte en in de 90 minuut knalde Elvis H een hoge bal gegeven door Kymany uit de lucht achter de doelman van Usquert. 0-3. In de 93e minuut haalde de voortreffelijk spelende Kymani opnieuw een bal van de doellijn, zodat de 0 bleef. Uiteindelijk een verdiende, maar zwaar bevochten overwinning. Gezegd moet worden dat Peter Z, door zijn vrienden Peter P genoemd, ondanks een pittige en zware stapavond door zijn teamgenoten tot man van de wedstrijd werd gekozen. Peter speelde een prima wedstrijd en uitstekend bijgestaan door de aanvoerder en de keeper van Nieuweschans.
Door Dick Wiebrants