Wedstrijdverslagen 29 oktober JO7 & JO10

Wedstrijdverslagen en foto’s van de wedstrijden op 29 oktober van JO7 en JO10.

Verslag: JO7, 29 oktober

Het was weer vroeg deze zaterdagochtend 8.00 uur verzamelen en richting Bato. Onze jongens en meisjes vonden het ook vroeg en moesten even op gang komen. De eerste wedstrijd was tegen wvv. Ze waren goed aan elkaar gewaagd en beide wisten het doel te bereiken. Uiteindelijk was Nieuweschans de sterkste en was de uitslag 3-2.

Tijd voor een beetje ranja en door naar de 2de wedstrijd tegen Bato. Beide ploegen begonnen fanatiek maar Nieuweschans wist als eerste het doel te bereiken. Het was een mooie wedstrijd waar beide teams goed aan de bal komen maar ook hier was Nieuweschans de sterkste en was de uitslag 3-1.

Onze jongens en meisjes begonnen al aardig moe te worden maar er stond nog 1 wedstrijd tegen Noordster op het programma. Nieuweschans begon goed en sterk en maakte gelijk een aantal doelpunten Noordster probeerde ons doel te bereiken maar de bal wou er niet in. Nieuweschans wist het doel nog wel weer te bereiken wat resulteerde in een eindstand van 5-0. Ze hebben allemaal goed hun best gedaan.

Verslag Muntendam JO10 – Nieuweschans J010, 29 oktober 2022

Vandaag stond de eerste wedstrijd van de tweede fase op het programma. Om 8.00 vertrokken we richting Muntendam. Na een korte warming up begon de wedstrijd om 9.00. Nieuweschans begon goed aan de wedstrijd en stond al binnen 2 minuten met 0-1 voor. Aleksander dribbelde een paar tegenstanders voorbij en vanuit een moeilijke hoek op de achterlijn schoof hij met buitenkant voet de bal binnen. De wedstrijd ging verder gelijk op. Muntendam kreeg een paar goede kansen maar door goed keeperswerk van Oscar bleef het lang 0-1. Toch scoorde Muntendam nog voor de rust de verdiende 1-1. Na een bekertje ranja te hebben genuttigd in de pauze ging de wedstrijd in de tweede helft op dezelfde voet verder. De ploegen waren aan elkaar gewaagd en zowel Nieuweschans als Muntendam kregen mogelijkheden om de score verder uit te bouwen. Lang bleef het 1-1 maar 10 minuten voor het einde van de wedstrijd scoorde Keyano met een geplaatst schot de 1-2. Muntendam ging vervolgens op jacht naar de 2-2. Nieuweschans probeerde met man en macht de 1-2 te verdedigen, maar helaas scoorde Muntendam in de laatste 5 minuten nog twee keer. Einduitslag 3-2. A.s. zaterdag spelen we thuis tegen Pekelder Boys, aanvang 9.30.